Nu je de zoekwoorden weet zorg je dat deze gevonden worden op de website. Maak daartoe teksten waarin deze woorden voorkomen.
De volgende stap is te zorgen dat er een hoge score is bij de zoekmachines, dus bovenin de lijst van de zoekresultaten.
Om dat te kunnen doen moet je weten hoe, in dit geval, Google deze zoekresultaten vaststelt.
Hieronder een aantal criteria die de score positief beinvloeden:
– beveiligde verbinding, dus https in plaats van http
– website moet mobiel vriendelijk zijn
– snelheid van laden. De website moet snel op het scherm staan
– meta informatie oftewel goede omschrijvingen bij plaatjes, titels en dergelijke
– inhoud, de tekst, blijft zeer belangrijk. Kwaliteit boven kwantiteit en zorg dat de zoekwoorden verpakt worden in de tekst
– responsive
Dit laatste punt, responsive, wil zeggen dat de website er op PC, tablet en mobiel goed uitziet. De trend is dat er steeds meer via het mobieltje gezocht wordt. Google legt voor een hoge score meer nadruk op een gebruiksvriendelijke mobiele weergave.
Recentelijk is het gebruik van spraakassistenten zoals Siri, Google Assistant, Alexa in opkomst. Deze zijn afhankelijk van gestructureerde teksten. Houdt hier dus ook rekening mee.
Google past continu zijn score criteria aan om misbruik te voorkomen en betere resultaten te kunnen bieden. Controleer dus regelmatig de resultaten en pas, indien nodig, de website aan. Alternatief voor een hoge score is een advertentie campagne zoals Google Ads.